Riiiiiiiiinnngg, riiiiiiinnnnggg. Riiiiinnnngggg, riiiiinnngggg...
Núria: Hola, qui es?
Paula: Hola Núria soc la Paula. Et trucava per veure que tal et va tot?
Núria: Ah! Hola Paula! Dons les coses van molt bé. Ara mateix acabo de sortir de la universitat. Acabem de fer una classe d'expressió corporal a l'assignatura d'educació física que ha esta molt interessant.
Paula: A si? Explicam, explicam que potser o podrem posar en pràctica amb els nens/es de l'esplai.
Núria: Dons la sessió s'ha dividit en diverses activitats.
La primera activitat que hem fet ha sigut a partir de l'escolta d'una cançó que el mestre ens a posat a la classe. A partir d'escolar la cançó havíem d'expressar lliurement el que sentíem i volíem transmetre a partir de la música. Vam tenir que utilitzar tot l'espai que hi havia a la sala i utilitzar tot tipus de material que hi trobéssim per allà.
Paula: I no ta donat vergonya?
Núria: Dons si una mica, sobre tot al principi. Tothom ens miraven no s'aviem que fer ni ens deixaven emportar per la música. Després em fet una altra activitat, que consistia en parelles al ritme de la música anar expressant i en el moment que el mestre parava la música, teníem que suportar el cos sobre el terra amb el numero de parts del cos que ell nombrava.
I per acabar aquesta primera part de la sessió hem fet una ultima activitat, que ha resultat ser molt divertida interessant. Ens teníem que imaginar que estaven dins d'una capsa, aquesta capsa cada cop s'anava fent més i més petita i nosaltres teníem que evitar que no es tanques del tot. Per evitar el tancament teníem que fer amb totes les parts del cos que volguéssim força contra ella i finalment trencar-la per poder sortir de la capsa.
Per acabar hem fet una petita relaxació per tornar a la calma.
Paula: I tot això amb quin objectiu el heu fet? Que volia transmetre el professor i que heu rebut vosaltres?
Núria: Dons treballar el coneixement, la percepció i la imatge del propi cos.
Paula: I ja esta? Això no dona per poder fer una bona sessió no?
Núria: No, no! Hem fet una ultima activitat amb la creació teatral d'un conte. El mestre ens a dividit en 5 grups i a cada grup ens a donat un conte per escrit. A partir d'aquí ens a deixat temps lliure per poder fer la creació de la representació d'aquest conte. Podien utilitzar tota mena de recursos que hi havia a la sala.
Al nostre grup ens a tocat el conte de la caputxeta vermella. Jo en especial he representat al caçador que intentava salvar a la caputxeta.
Paula: Ah! molt guay no?
Núria: Dons sí Paula! Crec que és una manera de treballar molt l'expressió corporal a partir de la dramatització i creació lliure de cada alumne.
Bueno, bueno ja prou de parlar per telèfon no? Tenim que quedar ja! Algun dia d'aquesta setmana per la tarda el truco i prenem un cafè i ens posem al dia de tot!
Paula: D'acord, em sembla bé. Ja em contaràs que tal les altres sessions d'expressió corporal,
Ciao!